lördag 24 januari 2015

Mancold

Alltid när jag är riktigt sjuk grips jag av ett absurt behov av att beskriva mina symptom i detalj. Egentligen vet jag ju att absolut ingen är intresserad av att höra detta, men eftersom det här är min egoblogg, så what the heck!
Symptomen är alltså följande:

  • Feber. Inte jättehög, men så det räcker för mig, som i vanliga fall tempar strax över 36.
  • Hosta från helvetet. Det gör så ont!! River, raspar och bränner i hela bröstet. Ryggen också för den delen. Så fort jag andas djupt riskerar den att dra igång och när den gör det kan jag knappt stå. På riktigt, knäna viker sig.
  • Igentäppt näsa. Både rinnigt och tjockt.
  • Allmänt ömklig och svag.
  • Sliten hals, pga hostan. Jag kan inte ens äta apelsiner! Det svider nåt grymt.
Ja ni hör ju hur extremt synd det är om mig. Håll nu tummarna att jag blir frisk tills jag åker! Jag måste ha ett möte på jobbet på måndag morgon, men efter det åker jag hem. Om inte ett under sker och jag vaknar frisk imorgon.

Min snälla pappa kommer förbi i eftermiddag med glass. Det är uppehållstillstånd i nyttigheterna just nu, jag måste ha nåt som lindrar svedan.

Nu måste jag gå och smeta tigerbalsam på bröstet. Här diskriminerar vi inget som kan fungera!

2 kommentarer:

Kattis sa...

Stackars stackars dig! ;)

Närå, men allvarligt - krya på dig! Hoppas det känns bättre idag? Kram

Antoinette sa...

Ja faktiskt, stackars mig!
Jag hoppas och tror att det har vänt nu. Håll tummarna!