söndag 4 januari 2015

Apelsiner

Apelsinerna är goda just nu. Jag äter flera om dagen. Som godis. Frukt är godis, var det inte så? Nej, jag vet. Men jag lägger ner socker och vitt mjöl nu. Det är knappt fyra månader kvar på mitt fyrtionde år och jag vill må bra med mig själv innan det året är slut. Det har ju varit mitt mål. Både inuti och utanpå vill jag må bra, på flera sätt då. Så jag väljer min mat och jag rör mig, det blir balans då.

Hur som helst, dejten i lördags blev framflyttad till imorgon, på mitt initiativ. Har egentligen inte alls tänkt dejta nu, eftersom jag inte känner mig helt bekväm i mig själv, men nu blev det så. han frågade och eftersom jag ska säga ja mer än nej, så sa jag.. Ja. Vi ser det som en övning. Dessutom är det kul, och bra, att inte bara sitta hemma i soffan och uggla. Jag är nästan trött på det, det är väl ett friskhetstecken om något!

En annan sak med apelsiner, man blir kissnödig av dem. Väldigt kissnödig, faktiskt. Bådar inte gott för nattsömnen.. Tur jag är ledig två dagar till då!

Inga kommentarer: