tisdag 20 januari 2015

ny känsla

Det kändes konstigt idag, när jag gick till tunnelbanan. Jag var tidig, dessutom. Eller, jag gick hemifrån den tiden jag alltid tänker att jag ska gå, men aldrig gör. I vilket fall, efter lite funderingar insåg jag att jag var... pigg. Inte bara "ok, jag har sovit lagom många timmar, så jag är inte helt död"-pigg, utan "klar i huvudet, livet på topp"-pigg.
Det var en mycket märklig känsla. Särskilt efter en måndag med sjuka kollegor (jadå, hej vinterkräksjuka!) och två kvällsmöten.
Jag vet inte om det är mina gröna smoothies, att jag lagt av sömntabletterna (ok, de tog slut), mina antidepressiva, att jag kommit iväg på bra med träningspass de senaste veckorna, men pigg var jag.

Sen slutade jag tänka på varför och njöt av det istället. Och det höll i sig nästan hela dagen.
Ska bli spännande att se hur det känns imorrn.

2 kommentarer:

Iamtheloveliest sa...

Men Gud så underbart!! Jag vill absolut ha receptet på smoothisen

Antoinette sa...

Om det hade hållit i sig.. Ska skriva ut receptet inom kort!