tisdag 28 december 2010

Biverkningar och nyårsfunderingar

Biverkningar så här långt;
Illamående på natten, gäspningar, mycket märkliga drömmar, plötsliga gråtattacker, lite allmän ångest... Fast det tror jag hade att göra med att vi bodde tre personer i min lilla lägenhet i fyra dagar.
Drömmarna däremot. Härom natten drömde jag att jag fick barn med mitt ex. Fast det var inte jag som födde barnet, nej då. Ny teknik möjliggjorde nämligen att man kunde plantera in ett foster i mannen så han fick sköta graviditeten. Vad sägs om att försöka tyda den drömmen?

Annars har jag ätit sjukt mycket och fel, så nu är det nog. Nu slänger jag allt onyttigt och börjar från början. Tjuvstartade igår med ett yoga och ett spinningpass. Idag blir det nog cirkelträning här hemma, med Jillian.

Funderar lite över nyår. Där märks nog mitt eremitande mest just nu. Jag har inga planer. Alls. Många av mina vänner har förhållanden och firar i tvåsamhet. Andra jobbar och resten.. Har jag inte hört av. Det känns sådär. Visst skulle jag kunna bjuda in mig nånstans, men jag vet inte. Det känns ju inte heller så kul, att vara med på nåder. Jag kanske helt enkelt ska bita i det sura äpplet, skåla med mig själv på nyår och ta tag i mitt sociala liv igen efter det.

2 kommentarer:

Kicki & Jörgen sa...

jag ska också dra åt svångremmen fast efter nyår... har dock "bara" gått upp +1,3 kg trots falsk bullemi ;-)

Hur du än gör på nyår hoppas jag att du får det gott, mysigt och en bra start på 2011.

Kram

Antoinette sa...

Jag har inte vägt mig... Vill inte! Ska komma igång först, sen så..

Detsamma önskar jag dig! Gott nytt 2011!