torsdag 21 maj 2015

yoga. Lycka.

Yoga. Lycka i en svettig träningssal. Jag tror ingen svettas så mycket som jag, det droppade ner på mattan. Underbart.  Det finns inget som får mig mer harmonisk än ett riktigt hårt yogapass.
Att jag sen träffade på en kär bekant i omklädningsrummet gjorde ju inte saken sämre.

Nu sitter jag nyduschad i soffan, lyssnar med ett halvt öra på schlagern och har överskridit min kaloribudget en aning med jordgubbar. Visst, man ska vara noga på fastedagarna, men jordgubbar! De var riktigt goda.

Han svarade förresten, nattsällskapet. Att han jättegärna ville äta middag, men nästa vecka, för den här var så stressig. Vi får se helt enkelt. Just nu känns det ok. Yogan har gjort mig lugn och stabil, det blir lite lättare att hantera allt sånt där dejtgrejs då. Jag vill inte gå så långt som att säga att den kan ersätta min medicin, men den hjälper, helt klart.
Jag välkomnar träningsvärken...

2 kommentarer:

Iamtheloveliest sa...

Yoga & meditation is the shit!!

Antoinette sa...

Ja, det är grymt!