måndag 9 februari 2015

Rätt onödigt, faktiskt

Jag kommer hem efter en halvbra dag på jobbet och ett vansinnigt skönt yogapass. Låser upp dörren, tänder lampan. Nehej, gjorde jag inte?  Det är fortfarande mörkt?  Tänder igen. Inget händer. Inser att det är misstänkt tyst i lägenheten. Tyst och väldigt mörkt. Inte ens några lampor som blinkar på modemet. Hurra. Strömavbrott. Ännu roligare blir det när det visar sig bara vara i min lägenhet. Jag pillar på alla flappar som sitter uppe på väggen, men inget händer. Inser att detta aldrig hänt på de fem åren jag bott här och att jag inte har den blekaste om vad jag ska göra nu. Så jäkla tröttsamt. Jag som skulle laga soppa till mina fastedagar. Nu saknar jag verkligen gasspisen från Hornstull.
Får i alla fall till slut tag på nån jourmänniska, så förr eller senare dyker det väl upp nån, gör nåt skitenkelt och jag får skämmas.  Nåja, bara jag får el. Jag vill ju se de sista avsnitten av serien jag började kolla på i helgen.
Man kan ju alltid hoppas på att jourmänniskan är en snygg man...

Inga kommentarer: