fredag 27 februari 2015

Hemma

Jag köpte hudvårdsprodukter för 750 spänn idag! 750 riksdaler. Lite ångestframkallande faktiskt. Ännu en nackdel med att bli äldre. Egentligen tror jag att det är fejk, men ändå köper jag det. Inte det allra dyraste, jag håller mig till loreal och lumene, men ändå!

En fredag i soffan. Skönt, för redan igår hade jag jobbat en dryg heltidsvecka. Samtidigt känner jag mig lite tråkig. Jag hade gärna tagit i alla fall en liten aw. Men med vem? Plötsligt har alla mina singelvänner försvunnit. Finns ingen att spontanringa för ett glas vin. Det kanske är dags att börja dejta lite igen.
Sen finns det ju folk jag verkligen vill träffa också. Jag såg N i publiken på ett nöjesprogram. Henne vill jag absolut träffa snart, det var alldeles för längesen vi drack tre flaskor vin ihop.
L, med bebisen. Inget vin där kanske..  Det finns fler.

I vilket fall, det är lite skönt att det känns trist att vara hemma en fredag kväll. Och jag håller kalorierna.

2 kommentarer:

Iamtheloveliest sa...

Själv kör jag på dermalogica som är grymt bra, men kostar 600kr per produkt. �� men det är ju kul med vardagslyx!! ☺️

Antoinette sa...

Hade jag råd, så.. ;)