söndag 22 februari 2015

Ork

Har inte varit ute på hela helgen och det har varit skönt. Behövligt. Fast jag känner hur jag långsamt tinar upp, hur suget att göra saker börjar komma tillbaka.

Lite har jag gjort ändå. Var hemma hos bästaste i fredags, åt mat, hängde och kollade film. Soft och galet mysigt.
Igår försökte jag mest få bukt med ett notprogram, sen fick jag ont i huvudet och missade en fest.
Idag har jag bemästrat notprogrammet någorlunda. Jag har äntligen städat, även om det blev lite av en fuskstädning. Skitsamma, det är inte grusigt under fötterna längre, ingen disk i diskhon och toaletten glänser, det får räcka. Jag har städat mig själv också. Badat, rakat benen och tvättat håret. När jag inte tränar glömmer jag att tvätta håret och jag har inte tränat i veckan. Dels för att jag har lite lömskt ont i halsen och dels för att jag är portad från bokningen tills på fredag. Den här veckan blir det träning, om det så ska bli promenad på löpbandet. Behövs, för den mentala statusen.

Bävar lite för imorgon, jobbet och chefen. Känner att det är på gång nån slags uppläxning efter i torsdags, nåt som jag både förtjänar och inte. Visst borde jag ha kollat upp vissa saker, men till mitt försvar har det varit folk sjuka och alltså lite kaosigt varje dag. Jag har glömt. För det andra kanske vi borde haft nåt slag möte hon och jag, innan, och pratat ihop oss. Vem bör kalla till ett sånt möte? Chefen, kanske? Hur som, jag tar med träningskläder, så kan jag träna av mig eventuell irritation sen.

Längtar efter ork. Ork och hångel. Mer sånt.

Inga kommentarer: