lördag 7 februari 2015

Fredagslycka

En sån där fredag när man varit sjuk nästan hela veckan. Efter halva dagen fick jag åka hem och jobba, eftersom nätet låg nere på jobbet och allt mitt eftermiddagsjobb hade med internet att göra.
Så, vid femsnåret, ringer brother of choice och undrar om jag inte vill hänga med hem till dem och äta middag. De hämtar mig om en halvtimme. Jag är halvhängig efter influensan, men han är nyopererad, så jag säger ja. Lyxtacos med pulled beef, cava och rödvin, prat om livet och allt och inget. Ungarna som jag är master (blandning mellan faster och moster) till. Sådär totalt avslappnat som man bara önskar att det kan vara.
Det är sånt som ger energi, vet ni. Sitta hemma själv i all ära, visst behöver man det ibland, men att umgås med de som tar en för den man är, det slår allt.

Inga kommentarer: