måndag 17 december 2012

hormoner, hormoner

Den här PMS:en.
Den tar knäcken på mig. Det spelar liksom ingen roll att jag vet att det är kemiskt, hormoner.. Det är för jävla jobbigt, jag vet inte vart jag ska göra av mig själv.
Sen är det klart att det inte blir bättre av att det sammanfaller med att jag (förmodligen, fast jag vet inte) gjort en ganska stor miss på jobbet, som jag inte vet om det går att rätta till, att jag är ledsen på M för att jag inte tycker att han värdesätter vår vänskap, i alla fall visar han det inte, att jag inte får nån lön i december pga tidigare strul med min tjänst, att jag gått upp i vikt igen och att dejten inte har hört av sig...

Så jag försöker påminna mig. Det finns ljuspunkter.
En fantastiskt trevlig tillställning igår, till exempel. Gott fika, mysiga människor. En plan för nyår.
En avslappningsresa över jul. Femstjärnigt spa. Umgås med mamma, vilket på många sätt är bra och trevligt. Ska bara peppa upp mig inför det och planera in tiden, så det inte blir den där dötiden som vi inte hanterar.
Planerade roligheter under juldagarna, filminspelning, ölkvällar, inspirationsträffar...
Människor som tycker om och uppskattar mig, trots att jag känner mig avgrundsaktigt ensam just i denna stund.

De där jävla hormonerna.

9 kommentarer:

Pettiwoman sa...

Vet precis hur det är med de där jävla hormonerna =(
Men du... ett tips bara även om det bara hjälper mot just de där hormonerna och inte det andra... men jag prövade nattljusolja från hälsokostbutiken Life. Jag märkte skillnad på en gång. Nu kan de där dagarna glida förbi utan att jag ens märker det =)
Kanske värt att testa =)

Kram vännen!

Saga sa...

KRAM!

Längtar till onsdag. Påminn dig mer! :)

Ibland tänker jag; ja nu är det en helvetesdag, men imorgon kommer det kännas bättre. Och det gör det alltid.

Antoinette sa...

Just ja, nattljusolja! Ska fan testa, för detta är inte kul nånstans.
Onsdag blir bra. och det känns redan bättre.. :)

Kramar!

Maria sa...

Nattljusolja, det måste jag också testa, var så låg idag så jag inte orkade gå till jobbet. :(

Antoinette sa...

hade jag jobbat idag hade jag inte orkat.. men min chef ringde ju och skällde ändå. :(
Ska köpa imorrn! Orkar inte gå igenom det här nästa månad igen!

Pari sa...

Alla onda ting är tre...eller fem! Håll ut vännen!

Anonym sa...

Stor kram gumman!! Hang in there!!

Pettiwoman sa...

Gör så... och ge det nån månad. Jag märkte skillnad direkt men ibland behöver ju hälsokost lite tid.

Håller tummarna att det funkar på dig också =)

Kram

Pettiwoman sa...

Gör så... och ge det nån månad. Jag märkte skillnad direkt men ibland behöver ju hälsokost lite tid.

Håller tummarna att det funkar på dig också =)

Kram