lördag 15 december 2012

att bryta mönster

Det handlar om egot. Ganska mycket i alla fall. Eller om gamla erfarenheter kanske.
För hur intresserad jag än är av den här killen, så finns det en sak som talar mot honom. Det har hela tiden varit jag som hört av mig. Sms:at först. Jag har inget emot att dra tillsammans, men att dra hela lasset, please.. Jag är så färdig med det. Så nu är det upp till honom, faktiskt. Och... Han har inte hört av sig. Och då är han väl inte intresserad, hur trevligt det än har varit på dejterna. Fine.
Det ÄR fine, jag vill såklart inte träffa någon som inte vill träffa mig. Men visst svider det i egot. Och visst drar det i tummen, skulle vara så lätt att skicka iväg nåt. Tack för senast, typ. Men, nej. Nu gör vi på ett annat sätt.

Nu går vi vidare.
Sovmorgon, datakrångel, kaffe med mjölk och Leila K på radion. Julkonsert med vänner och middag ikväll. Nu kör vi.

6 kommentarer:

Anna sa...

Bra där! Just det där med att inte höra av sig via sms har jag svårt att låta bli. Så himla enkelt att bara höra av sig lite snabbt så där. Hoppas att han ändå hör av sig, tycker han borde det när ni träffats två gånger. Om han inte var intresserad alls borde han ju tackat nej till andra gången tycker jag.

Antoinette sa...

Jag tycker det jag med!!!!
Men vem vet hur folk funkar...

Saga sa...

Du bejb, det har gått två dagar...
Jag vet att man vill ha omedelbar respons, men andas och gör annat ett tag - hör han inte av sig är han en tönt och då vill du ändå inte ha honom. :)

Anonym sa...

Ja du.. Dessa karlar.. Men oftast är det så att messar de så är de genuint intresserade. Gör de inte det så är det bara att skita i det. Men lättare sagt än gjort!! Håller tummarna att han hör av sig!

Antoinette sa...

Andas djupa andetag... ;)
Att det ska vara så svårt att bryta mönster! Men det är klart, övar man aldrig... Det blir bra!

Anonym sa...

Jag hoppas att han hör av sig! Jag vet hur det är med mönster osv, och det är svårt! kram!