måndag 4 juni 2012

måndagar och procrastination..

Idag var det en sån där måndag.
En sån där när alla på jobbet var sjuka och jag längtar så oerhört efter att ha ett jobb där man inte är så beroende av varandra. Att få sköta mitt. Om jag är sjuk, så drabbar det mig. Om mina kollegor är sjuka så drabbar det dem. Inte så att man ska vara rädd för att inte ens få rast mitt på dagen och hinna dricka en kopp kaffe.
I vilket fall så överlevde jag. Pratade med min chef, som tackade för input angående ett jobbigt beslut. Önskar hon kunde vara min chef på nåt annat jobb.

Försökte jobba lite, med undermålig teknisk utrustning. Åkte hem, eller snarare till gymmet. Hade med mig kläder och allt. Hade kommit ända fram, när jag insåg att gymkortet hängde på en stol hemma.

Gick hem. Åt lite keso med frukt och nu försöker jag jobba. Eller snarare, jag gör allt för att undvika det, vilket är mycket korkat, för då får jag bara sitta här längre.


Inga kommentarer: