onsdag 27 juni 2012

hittar ingen överskrift som passar riktigt..

En dag och en arbetsvecka kvar tills jag inte jobbar mer. I alla fall inte på den här tjänsten.
Fy fan vad jag längtar.
Jag vill bara vara ledig nu. Vara ledig och ta tag i mig själv. I min form. Jag har haft så sjukt dålig karaktär ända sen tävlingarna och nu börjar det kännas på kläderna. Synts har det gjort ett tag, men just att kläderna börjar bli små, det suger. Jag vill komma i form och eftersom jag inte ska göra så himla mycket i sommar, så är det ju ett ypperligt tillfälle.
För jag drar mig undan när jag går upp i vikt. Väljer bort sociala grejer för att jag känner mig ful. Och det ingår inte i planerna!
Dessutom har jag fått en inflammation i axeln, som gjort att jag spänner nacken så det gör jätteont. Äter superstarka värktabletter och går omkring och mår lite småilla hela tiden. Särskilt idag, när jag varit hos naprapaten.

Idag pratade jag med M förresten. Inte så ovanligt kanske, vi pratar ju fortfarande några gånger i veckan. Där är det lugnt, för övrigt, skönt nog. Nu har det gått tillbaka till kompiskänslan, från det där konstiga som började i påskas, och det är väldigt skönt. En sak, som jag tyckte var lite lustig, var att han berättade att han tydligen brukar prata om mig med sina dejter. Men det kanske ger poäng hos tjejerna, att ha en tjejkompis?

Nu är jag trött och snurrig av värktabletter och antiinflammatoriskt. Tänkte bara vara hemma idag, men så fyllde en kompis år och ville äta ute, så det är klart att jag åkte dit. Trevligt var det också, jättemysigt.
Men imorrn ska jag bara vara hemma.
Sen ska jag bli social.

3 kommentarer:

Pettiwoman sa...

Vet hur det är när man kommer i oform. Försök att ta dig lite tid att träna. Man mår ju så mycket bättre även psykiskt. Men jag vet som sagt hur det är...

Kram o pepp =)

Anonym sa...

Vad jobbigt och att du har ont i axeln! Hoppas det går över snart! Kram

Saga sa...

Bra att du kollade upp och fick medicin - jag kanske också borde ta mitt onda knä till en doktor... (som kommer att säga att det går över av sig självt)

Du är så himla fin som du är nu - varken tjock eller annat. Bara fin!