torsdag 21 juni 2012

Jobb och midsommar. Och en axel.

Jag bestämde mig för att tacka ja till det administrativa jobbet på halvtid, på min nuvarande arbetsplats. Jag behåller samma lön, fast halv då, och kan hoppa in där det behövs för att få fler timmar. Om jag vill. Jag hoppas på att lite andra planer ska gå i lås. Dessutom sa min chef att "vi börjar med halvtid". Det är ju en ny tjänst, så ingen vet riktigt hur många timmar som behövs till det jag ska göra, eller vad som egentligen behövs göras. Vi ska ses i augusti och utforma tjänsten ordentligt.
Det känns bra, faktiskt. Förhoppningsvis får jag till det med ekonomin och det kommer se bra ut med lite administrativt jobb i cv't.

Och så midsommar då.
Högtider nuförtiden... Det känns sådär, va. Pappa och hans fru skulle grilla och undrade om jag ville komma ut, men... Det gjorde vi förra året. Och min bror var med. Jag vill göra nåt annat. Så jag åker på roadtrip med en vän och hennes kompis och plockar jordgubbar. Innan dess kommer M hit för en sillunch, på hans initiativ. "Det känns fel att inte träffa dig alls imorgon" sa han.
Jag tror det blir en helt okej midsommar. Lugn och mysig, precis som det ska vara.
På lördag ska jag träffa L, hon som blev dumpad förra veckan. Och så ska jag borra upp fyra hyllor. Och springa. Fast jag har nog en inflammation i min vänstra skuldra, för det gör sjukt ont i ryggen, axeln och upp i nacken. Jag får borra med höger arm, tur man är högerhänt. Blir det inte bättre får det bli ett besök hos världens vackraste kiropraktor i veckan som kommer.

2 kommentarer:

Truth sa...

Glad midsommar underbara du!

Anonym sa...

Ha en finfin midsommar!! KRAM!!