fredag 15 juni 2012

de obindbara...

Jag fick alldeles nyss meddelande på chatten av en god vän.
Hon har blivit dumpad. Bara sådär.
Jag träffade henne och pojkvännen i höstas och då var de så himla kära. Så där att man såg i hans blick när han tittade på henne, jag tror till och med att jag bloggade om det.
Och nu, slut. För att han inte vågar ta deras förhållande till nästa nivå. Är rädd att förlora sig själv om de börjar tänka familj och så vidare.
Är jag helt ute och cyklar om jag tänker att detta med att inte våga ta steget fullt ut är mycket vanligare hos killar? Eller har jag och mina vänner bara haft otur?

Vi ska i alla fall ses imorrn kväll och bara prata skit, äta mat och dricka vin.
Det blir bra.

7 kommentarer:

Aurora sa...

I mina kretsar är det definitivt tjejerna som inte vågar ta steget fullt ut.

Anonym sa...

Så tråkigt!!

Antoinette sa...

A: det där var intressant! Fast vi är väl i lite olika generationer, är vi inte? Kan det vara det?
Notlovliest: ja, skittrist. :( Man kan aldrig vara säker helt enkelt..

Aurora sa...

Jo, det är sant. "Våra" killar är ett par 5-10 år äldre så de är liksom redo, men inte vi.

Saga sa...

Jag tror att det har att göra med att tjejer (många!! i bloggvärlden) inte har någon självkänsla och "behöver" en man för att bli hel - medan killar lär sig från barnsben att de är bra som de är och blir mer ofta trygga i sig själva.

Antoinette sa...

A: ja det kan ju förklara saken
M: ja, fast i just det här fallet är det ju han som är feg och otrygg i sig själv. Som släpper för att han inte vågar ta det vidare.
Sen kan jag hålla med om att det finns många som behöver lära sig att trivas i sitt eget sällskap och hitta sin egen mening i livet och att det blir extra tydligt här i bloggvärlden. Och så finns det vi (moi!) som behöver börja våga släppa in.. :)

Kira sa...

Det är så tråkigt när det händer. Att människor hellre är ensamma än vågar chansa lite.

Jag är också lite rädd trots vuxensituationen jag är mitt i. Och igår kom äktenskap på tal och jag pratade bort det men jag skulle säga ja om han frågade på riktigt.