tisdag 19 april 2011

hos kiropraktorn

Ännu ett besök hos kiropraktorn.
Han visade bilder på min scanning och det visar sig att jag mår jättebra. På höger sida. På vänster sida, däremot, är jag väldigt spänd. Bara massa rött och svart, och tro mig, det är inte bra. Intressant det där. Så tydligen är det inflammationer i lederna runt mina kotor, nån i nacken, nån i bröstryggen och nån i ländryggen. Han knäckte lite och sa "bra, utmärkt!" och att jag blivit mjukare bara sen igår. Dessutom berömde han mig för att jag kunde vara så avslappnad fast jag tycker det är läskigt när det knakar.
Så pratade vi om att allt hör ihop, fysiskt och mentalt, och att allt måste må bra för att man ska funka. Han är lite holistisk, min kiropraktor. Jag gillar det.
Nu tycker jag att min nackknöl blivit mindre. Det är positivt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det tror jag benhårt på att allt hänger ihop. Mer stress, depp osv gör att jag mår fysiskt sämre, behöver sova mer osv..Så fort jag börjar få lite ont i mina problemområden så är det egentligen bara att tagga ner...lätt att säga svårare att omsätta i praktiken.

Roligt att du hittat nån som är duktig, bara hålla fast vid han/henne :D

Aurora sa...

Skönt! :)