fredag 29 augusti 2014

Pajad rygg och fåniga mess

Ryggen har pajat. Inte helt ovanligt i mitt yrke, men jag trodde att jag byggt upp den lite bättre nu, med löpningen. Å andra sidan belastar just löpningen ryggen en hel del, eftersom jag springer på asfalt. Hur som helst, det blev ett besök hos naprapaten och några dagar hemma för att inte behöva gå omkring som ett kassaskåp och riskera att lyfta eller röra mig ännu mera fel. Verkar vara en bra strategi, jag är inte lika stel, även om hela rumpan känns som ett stort blåmärke efter naprapatens genomkörare av sätesmuskulaturen. Planerar att ta det lugnt idag och imorrn och sen springa en liten runda på söndag, i väldigt lugnt tempo. Ska inte ens slå på runkeeper.

Jag fick just ett mess, från M. En bild på ett 50-talspar med en pizzaslice och texten "Sex is like pizza. When it's good it's good and when it's bad it's still pretty good." Bah. Kanske är sant om du är kille. Eller om du är en tjej som aldrig haft riktigt bra sex. Själv kan jag tänka mig få saker som är mer otillfredsställande än dåligt sex. Den frustrationen!

Fast vad vet jag. Jag har väl nästan växt igen, herregud vad längesen det var!

4 kommentarer:

Iamtheloveliest sa...

Haha.. Här är det likaså. Kommer knappt ihåg hur det är...

Antoinette sa...

förra året var jag ju igång rätt bra, i år.. torka!

Singelbloggaren sa...

Heeeeell yeah vad jag håller med!!!!! När frustrationen förvandlar kroppen till en kliande myrstack och karljäkeln bredvid anser sig klar och redo att sova - nej tack! Men intressant att han hör av sig..?

Antoinette sa...

Jag visste väl att du skulle hålla med mig! ;)
Jo, fast det visste jag nog ändå. Så här efter semestern och allt. Men det är ju fortfarande inte som förut, det kan det aldrig bli, och det är det jag saknar.. :/ Jaja. Moving on..