måndag 18 augusti 2014

dejt nr.. 5? 4? Jag minns inte.

Jag hade en dejt förrförra veckan.
Han var ganska snygg. Vi promenerade, pratade. Drack vin (jag) och öl(han) och pratade. Sen gick vi till en båt och åt mat, drack mer öl och pratade mer. Allt som allt var det en trevlig kväll, samtalet flöt på, maten var god, drycken likaså. Det var så där lite lagom intressant, så jag bestämde mig för att avvakta.
Redan vid lunch, dagen efter, kommer ett mess. Att det var en väldigt trevlig dejt, att vi verkade ha lika värderingar, men att det är svårt att veta hur de andra känslorna funkar efter bara en dejt, eller vad tyckte jag? Kram.
Och jag blev glad. Tyckte ju att han var snygg och trevlig, kunde absolut tänka mig att ses igen och utforska om det fanns mer. Så jag svarade just det.
Sen dess har det varit tyst.
Och jag blir så trött. Hur svårt är det att skriva "oj, du missförstod", eller "förlåt, men jag träffade just nån som jag vill gå vidare med" eller vad fan som nu hände. För om han nu försökte dissa mig med det där sista messet så gjorde han ett galet dåligt och luddigt jobb.

Men jag biter ihop. Rycker upp mig och letar vidare. Nånstans finns han väl, den där.
Och jag är helt ok med att hångla lite medan jag letar, så bring it..

7 kommentarer:

Tears and pearls sa...

Men ORKA!! Dagis för män verkar de alla gå på!

Singelbloggaren sa...

Förbaskade jäkla träsko till känslighet!!! Det är då verkligen inte messet man ska skicka om man vill avbryta, så något måste ha hänt, och i så fall måste han ju informera om det!! Fasen vad trött jag blir på män som inte hör av sig...

Antoinette sa...

Ja, visst blir man trött.. Även om han inte har några förpliktelser mot mig. Jag tycker det är vanlig enkel jävla artighet, men vad vet jag...

Maria sa...

Men nu fattar inte jag. Så han bjöd inte ut dig på studs, det betyder väl inte att han aldrig kommer göra det? Kanske till helgen... :)

Antoinette sa...

Maria, detta var alltså nästan två veckor sen. Även om han inte bjöd ut mig på en gång kan man ju tycka att han borde skickat nåt enstaka mess för att hålla intresset uppe..? Eller jag tycker så iaf. Så, nä, jag går vidare! :)

Maria sa...

Aha, det fattade ju inte jag, trodde det var i helgen. så som du beskrivit att du uttryckt dig borde han ju verkligen inte ansetts behöva vänta på att du ska ta ett första steg!

Antoinette sa...

Nä, jag var rätt tydlig :D Och vad får man för det? ;)