torsdag 8 november 2012

Dejting - all over again

Igår aktiverade jag mitt konto på dejtingsidan igen.
Nästan genast fick jag ett mail från en kille jag mailade med en del innan jag gick ur.
Över hälften av namnen i online-listan var bekanta.

Det är sorgligt på något sätt. Vad är det som gör att en del är kvar, år efter år? Jag är ju själv en del av den listan, även om jag pausar emellanåt. Men vad beror det på? Är vi för kräsna? För ytliga, sållar vi för mycket? "Nej, han snusar, nej, hon har barn. Han har ingen högskoleutbildning, bort med honom!" Eller är det helt enkelt så att de flesta inte är ute efter nåt seriöst?
Jag sprang på en flashback-tråd igår, som handlade om hur man bäst hittade ligg på dejtingsidor. Vad man skulle skriva och inte skriva. "Ljug så mycket som möjligt" var ett råd.
Underbart. Det gör mig verkligen peppad att ge mig ut i nätdejtingen igen.
Å andra sidan.. Jag vet vet att jag behöver träna upp mig lite. Komma ut, flörta och prata. Okej, få bekräftelse, jag är inte större än så.

Och jag är väl romantiker då, för jag hoppas fortfarande att det ska finnas nån vettig människa där på sidan.
Hoppas bara att jag inte sållar bort honom...

4 kommentarer:

Saga sa...

Och jag har stängt ner mitt :)
Så jävla färdig med det. Jag tror att på killfronten är det miffon/liggraggare/left-overs på nätet. Det är vad min erfarenhet säger mig. Hittills inte träffat någon normal. På tjejfronten tror jag det är annorlunda - kanske lite skadat gods, men annars vanligt folk. För att ligga helt enkelt går före för killar...

Nu ska jag dejta mig själv :) Och dig kanske? ;)

KRAM

Antoinette sa...

Frågan är vart de är då, de bra killarna, för jag hittar dem inte på andra ställen.. Inte för att jag direkt letat! Lite det som är grejen med dejtandet, jag behöver komma igång för att kunna bli aktiv i andra sammanhang.. ;)

Ja, dejta mig!!! :D
Kram!

Vero sa...

Detlåter som om vi är på samma sida.
Jag har haft mitt konto i ett år, har pausat det två gånger och när jag kommer tillbaka så är där samma killar. Ja, jag vet inte jag... jag tror allvarligt inte att jag kommer att hitta Honom där, samtidigt som jag hänger där ändå.
Pratar med nån och sen rinner det ut i sanden eller så träffas man och "nåt" är fel.

Ja, jag ger nog sajten ett tag till "plötsligt händer det".... hahaha

Ha en fin lördag!

Antoinette sa...

Ja, det är nog samma på alla såna där sidor är jag rädd.. :/

Men lite så tänker jag med. Det händer ju i alla fall inget om jag bara sitter hemma utan att prata med nån...
Just nu "pratar" jag med tre trevliga killar, i alla fall på pappret. Vi får väl se vad som händer.