fredag 10 augusti 2012

Livet just nu

Jag uppdaterar dåligt, märker jag.
Har ingen direkt skrivlust, det händer inte så mycket.

Nu har jag Ikeashoppat i alla fall. Fick hjälp av lilla pappa och av M. M har även hjälpt mig att skruva ihop möblerna, två kvällar i rad till klockan 23. Det är ett under att vår vänskap hållit, men jag tror det beror på att jag bjuder på mat innan vi börjar skruva.
Imorrn blir det en tur till, eftersom jag i stressen vid tag-självlagret (fem i åtta på onsdag kväll..) lyckades ta fel garderobsdörrar. Men det är ok, jag har lite annat skräp som jag inte hann plocka åt mig.
Soffan blev rätt i alla fall, sängen med. Ljuvligt!

Igår var jag och vägde mig. 1,8 ner, trots flitigt användande av veckobonus. Det ska ju gå även på det sättet och det är härligt att se att det funkar. Nästa vecka går jag väl ner ett hekto eller når, som kompensation.

Jobbet har ju dragit igång också, mitt riktiga jobb, alltså. Det känns bra, förutom att den dator vi har är så gammal att det inte går att logga in på systemet jag ska jobba i. Vad sägs om det?

Hade lite planer på att gå ut idag, men de ställdes in. Och det var skönt, för jag var inte sugen! Är trött och ska till Ikea tidigt imorrn... Så nu blir det utgång imorrn kväll istället, vilket passar skitbra. Vi ska gigga rätt sent, efter det brukar jag vara rätt speedad, så det är kul att gå ut då. Kanske kanske blir det utgång även söndag.

Så ser livet ut just nu.

5 kommentarer:

Kattis sa...

Kul med nya möbler! Vad blev det för soffa & säng?

Anna sa...

Jag är också nyfiken på det!

Antoinette sa...

Kära gamla ikea.. ;)
En Karlstad 2+ divan och en sultan silsand 140 cm

Aurora sa...

Heja!

Anonym sa...

Roligt med förändringar i hemmet! Kram