söndag 31 oktober 2010

Sista söndagen i oktober

Hur mycket snor finns det i en människa egentligen?

Sådana djupa tankar roar jag mig med sista söndagen i oktober.
Har återigen sovit dryga 13 timmar (hej vintertid!) och tänker att det fan inte är värt det att gå till jobbet imorrn. Inte med vansinniga mängder snor som rinner konstant, fnasig näsa och explosiva nysningar en gång i kvarten.

Fast annars mår jag ganska bra.

Att vara hemma igen. Mitt hem är min borg, visst är det så. Och jag känner mig lite friare nu, när jag vet att jag ska ha paus. Funderar på vad jag ska ägna min tid åt. Mig själv. Må bra. Träna, självklart. Bara förkylningen dunstar. Måla. Göra smycken, kanske? Ska titta runt på lite websidor och se om jag hittar några roliga helgkurser. Nåt kreativt blir det i alla fall, det vet jag.
Och snart börjar dejtingsäsongen, eller vad säger du Maria?

3 kommentarer:

Maria sa...

Du, jag var precis inne på shake för att se om jag kunde hitta något att försöka övertyga dig om att följa med på!
Hittade inget jättespännande dock och jag är rätt fattig. Men jag skickade ett förslag som kanske skulle kunna vara något. :)

Maria sa...

Om du är sugen på att göra smycken, så är det pysselmässa nästa helg (sömnad, garn och sånt, men också pärlor om jag fattat det hela rätt).
http://syfestivalen.se.preview.webhosting.telia.com/Contents.asp?id=226

Antoinette sa...

Ja, jag vill jättegärna gå på mässa!
Fast är aspank... Ska betala räkningarna och se om det blir några öre kvar...
Ska kolla shake!