söndag 31 oktober 2010

att längta, men inte veta efter vad

Har en såndär odefinierad längtan igen.

Känslan är stark, men jag vet inte riktigt efter vad. Nytt jobb? Förälskelse? Nya vänner? Ny hobby? Nytt liv???

Lite av allt, skulle jag tro. Hösten gör så med mig, får mig att längta. Vilja ha annat, nytt. Förändring.
Det är på hösten jag funderar på saker som att hyra ut min lägenhet och börja plugga på nån folkhögskola långt bort. Eller åka iväg för att jobba i Thailand ett halvår.

Eller så är det jetlagen och förkylningen som gör mig lite.. sårbar.

5 kommentarer:

Kicki & Jörgen sa...

Om du är fri och ledig och inte behöver tänka på någon annan än dig själv - då tycker jag abslout att du ska ta och åka till Thailand i 6 mån för jobb. Hade jag vart du hade jag inte tvekat en sekund. Man ska ha mål i livet och leva ut sina drömmar - det är det som gör livet värt att leva.

ha en underbar måndag!

Pettiwoman sa...

Känner igen det där.

Kram

Anonym sa...

Hösten är hemsk, håller med får exakt samma känslor.

Skulle gärna fara iväg, få nya intryck och göra något helt annat.

Antoinette sa...

Stina: jag ska faktiskt söka nu, inför nästa höst. Varför inte, liksom.
Petti och BtDt: kram!

Kicki & Jörgen sa...

Kanon!! Då håller jag tummarna att det går vägen.