söndag 20 september 2015

fyra veckor

Hejdå demoner. Bort med er.

Det har varit en skön helg. Middag ute med gamla kollegorna på fredagen. Hem rätt tidigt ändå, eftersom jag skulle springa på lördagen. Upp i ottan för att tvätta, galet trött. Sov en stund till medan tvätten blev ren, men var fortfarande helt slut. Åkte iväg på loppet ändå, bara för att. Det gick skitdåligt. Pallade inte springa hela, utan fick gå några gånger. Lyckades märkligt nog med att inte få en helt usel tid, även om det inte blev nåt rekord. Lyckades inte hitta busshållplatsen, utan gick in till stan. Kom hem till slut, städade, handlade, duschade, lagade mat och sen kom J.
Sen har vi bara slappat. Ja, när vi inte sysslat med andra aktiviteter, som man gör som nyförälskade. Fyra veckor idag.
Vi hade ännu en slapp morgon, med stor frukost och teve-serier, men sen tog vi oss faktiskt ut på en promenad också. Min hemliga plan är ju att han ska byta sin lägenhet, långt norr om stan, mot en nånstans här, så då måste jag ju visa omgivningarna.
Jag loggade just in på bostadskön. Jag har stått i 10 år, men står ändå inte först på någon lägenhet, ialla fall inte nån jag skulle vilja ha. Den här stan är galen.

3 kommentarer:

Aurora sa...

låter som en skön helg. kan berätta att den här stan är galen även när det gäller bostadssrätter. håller på att bli galen.

Stina sa...

Tycker det är mest galet överallt oavsett bostadsrätter eller hyresrätter, tyvärr.
/Stina

Antoinette sa...

Helt sjukt att det ska vara så!