söndag 27 september 2015

det är inte ens en vecka kvar!

Inser att jag åker om mindre än en vecka och att veckan är sjukt fullproppad som vanligt. Jag kommer helt enkelt att få leva med att lägenheten inte är storstädad när jag kommer hem. Å andra sidan är planen att åka hem till J direkt, så det är väl ok. Om jag dessutom ser till att göra en sjysst todo-lista, så borde packningen kunna fixas när jag kommer hem vid åtta-nio på kvällarna, även om två av kvällarna ska spenderas med J.
Annat som ska fixas är räkningar, esta, ladda diverse elektronik och skriva ut biljetter. En del av det kan fixas på jobbet. Jag har i alla fall tvättat.

Imorse bakade vi scones till frukost. När man inte ätit smörgås på x antal månader var det himmelrike att få proppa i sig mackor med smör, ost och marmelad. Mätta, som aldrig förr, tog vi bilen och drog iväg till ett litet slott en bit härifrån. Vi hade tänkt fika, men orkade inte, så vi åkte hem och hånglade istället.
Får jag skriva om hångel? Ja, det får jag fan, det är ju min egoblogg. Han är så himla bra på att hångla. Allt annat också, förstås, men med många killar är det som att när man väl kommit till själva liggandet, så hånglar man inte längre. Då blir det liksom pang på rödbetan. Inte här. Vi hånglar mest hela tiden och jag älskar det. Att äntligen hitta nån som tycker om att hångla lika mycket som jag!

Och nu får jag snart inte hångla på tio dagar. Tur att jag var förutseende och tog ledigt en extra dag när jag kommer hem.

Inga kommentarer: