torsdag 12 mars 2015

Jaherregud

Jag hjälpte min granne att vända hennes dubbelsäng igår, i ett sovrum bara obetydligt bredare än själva sängen. Vi stod på varsin sida och min sida var inte den smartaste sidan att stå på, eftersom jag höll på att krossas under sängen. Som tur var klarade jag mig med en rispa i handflatan och nån slags sträckning i höger axel. Konstigt, eftersom jag tyckte jag höll upp sängåbäket mest med vänster arm. Det har inte känts så mycket förrän precis nu ikväll. Nu gör det faktiskt ganska ont, så jag testar nåt värmeomslag som jag fick av pappa för ett tag sen.

Annars är jag rätt less på förkylningar. Jag kan dem nu, känns det som. Jag släpade mig till jobbet måndag, tisdag, onsdag, men idag gav jag upp. Nu sitter jag i soffan och det rasslar i luftrören som som aldrig förr när jag tar ett djupt andetag.

Imorgon ska jag försöka ta mig iväg och köpa en liten slip, så jag kan slipa ner mina fula spackelkanter på köksväggen.

Mitt spännande liv...

Inga kommentarer: