tisdag 3 juli 2012

Ny attityd!

Jag är ju, som jag tidigare skrivit, alltid lite nervös när jag ska resa med min mor.
Det är på något sätt som att jag regriderar när det bara är hon och jag. Alla mina dåliga sidor kommer fram. Jag blir lättirriterad, jag ältar saker, jag har kort tålamod, jag snäser.. Ibland är jag till och med medvetet elak. Sen ångrar jag mig direkt och får dåligt samvete och blir ledsen.

Nu däremot, nu ska det bli ändring. Grejen är ju att jag gått in i de här resorna och umgänget med en rädsla och en tanke om katastrof. Klart det inte blir lyckat då. Så jag byter attityd.

Vad mysigt det ska bli att få umgås i några dagar med min mamma, vi som ses så sällan! Att verkligen få rå om varandra och göra nåt kul ihop! Och om vi blir trötta på varann så är inte resan förstörd för det! Då är det ok att ta en paus, gå en promenad själv eller hitta på något annat, för att sen orka hänga igen.

Så blir det!

1 kommentar:

Anonym sa...

Bra inställning! Och ibland kan man ju gå lååånga promenader.. ;-)