lördag 7 november 2015

En vecka till

Ännu en vecka har gått.
Jag pendlat mellan att känna mig ok, till att känna mig totalt misslyckad på jobbet. Funderar över att jag kanske tillåtit mig att vara lite för mycket kollega och inte tillräckligt mycket chef. Nackdelen med att vara både och och dessutom ha gamla chefen kvar, som just kollega. Jag tror jag måste vara mer chef nu. Min ledarstil är ju ganska laid back, jag vill gärna att folk ska ta sitt ansvar och känna sig delaktiga, men jag inser också att jag nog varit lite för laid back. Nu är det dags att jag börjar sätta min egen stämpel på verksamheten. Men, som J sa (det är så skönt att ha nån att bolla med, nån som är på min sida no matter what), jag får göra det pö om pö. Kan inte bara plötsligt börja peka med hela handen. På måndag ska jag göra en plan. Det får kanske bli några extratimmar på jobbet nu fram till jul, men det tror jag det är värt.

Men åh, vad skönt det var med fredag igår! Vi gick på bio, kulturbio med kulturreklam och sju andra i salongen. Mycket trevligt. Bra film var det också. Efteråt gick vi och åt finhamburgare och pratade om hur relationer ska vara. Sen åkte vi det jäkla pendeltåget hem till honom.

Inga kommentarer: