lördag 31 maj 2014

Varför man ibland tappar hoppet när man nätdejtar

När inkorgen fylls av såna här meddelanden:
Hej!
Vad fin du är!
Får jag ställa en halvfräck fråga till dig?
Med ytterst vänliga hälsningar!

Alltså.. Nej.

Hehe, jag är faktiskt förvånad att du är 40!? 
Frågar du mig så ser du ut som en ståtlig (akta så du inte trillar ur stolen) 25-årig kvinna som har börjat upptäcka livets härliga delikatesser skulle jag vilja hävda :) 
Och ja, jag menar det ;) 

23-åring. Men herregud. Är det meningen att jag ska bli smickrad av det här? Och du menar det?! Vad fint av dig...

Tja!
Hur är det med dig? Vill du ta en drink med mig kanske på gamla stan? Hur ser din tisdag efter jobbet kl 18:00 
Vad tycker du?

Pang på rödbetan. Iofs, can't blame a guy for trying..

Hejhej! 
Visste inte om jag borde, men tyckte du verkade attraktiv och hyfsat sympatisk och bestämde mig för att slänga iväg ett mail i alla fall, trots att jag kanske är helt fel ute.. Du kanske inte skulle vara intresserad alls..? 

Ännu en 23-åring. Nej, kanske inte alls, faktiskt..

Ett urval från den senaste veckan. Undra på att det ibland känns som att hoppet är ute.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Min strategi är att jag bara svarar på intressanta meddelanden...då kan du gissa hur många jag faktiskt svarat på det sista året!!

Antoinette sa...

hahahahahaha!!!!!!!! :D

Iamtheloveliest sa...

Dessa 23-åringar... De försöker verkligen, speciellt med att åldern spelar ingen roll?! Jo, lilla vän... Den gör ju det.. De förstår bara inte att vi kommit olika långt i livet. Förstår de fortfarande inte går det upp ett ljus för demnär jag då frågat dem om de vill skaffa barn så NÄÄÄ, säger de med förskräckelse. HAHAHA.

Antoinette sa...

Äh, de vill bara ligga med "en äldre kvinna" (BRRRRRRRRRR!!!!) ;)

Singelbloggaren sa...

Nätdejting får en banne mig att ge upp hoppet om mänskligheten! Precis som man har ett spamfilter på mailen borde man ha ett idiotfilter på sajtens inkorg, vilket väl visserligen skulle leda till att man aldrig fick några mail. :)

Antoinette sa...

Men jag veeeet!!!
Alltså, om det krävs 10 nätdejter för att hitta en bra, hur många idiotmail krävs då för att få ett vettigt? 25? Det senaste:
"DU KAN SE MINA PRIVATA BILDER
om du får välja kille fritt....vad prioriterar du? rangordna!
snygg, smart, barnkär, rik, välutrustad, vältränad, charm, humor"
Tror inte jag är sugen på att se hans privata bilder...
Lägg märke till att egenskaper som "jämställd, snäll och ärlig" inte fanns med. Inte för att man faller för såna killar ändå.. ;)

Hydraul sa...

Apropå ingenting, men det där med att tycka du var attraktiv och HYFSAT sympatisk, inget som fick komplimang-o-metern att rusa upp i taket eller?? =D

Antoinette sa...

Eller hur!? Roligt att du lade märke till den lilla detaljen.. ;)