tisdag 20 maj 2014

mycket nu.

Den här dagen. Den här veckan.
Vi kan väl sammanfatta det såhär, just idag är jag inte ett dugg sugen på att gå nåt jäkla traineeprogram. Vill inte vara chef och behöva tampas med idioter, som inte litar på att jag/vi kan vårt jobb.
Fast jo, det vill jag. Idag var rätt extremt och jag var helt oförberedd.
På väg hem från jobbet, ca halvnio, gick jag av en station tidigare och promenerade hem, för att rensa hjärnan. Sen tog jag ett glas vin. Kanske två då.
Det är mycket nu och redan i söndags insåg jag att jag inte skulle ha någon examensuppgift att skicka till min kurskamrat idag, som det var sagt. Den ska lämnas in den 27, så det är egentligen inte direkt panik, men vi skulle skicka ett utkast idag. Jag har inget utkast. Släktträff i helgen och möten varje kväll. Fick lite panik över detta i söndags, men insåg snart att ingen kommer att dö om jag inte skickar iväg uppgiften.
Släktträffen var trevlig, bättre än väntat. Jag har ju lite svårt för stora sammanhang, men det var trevligt och roligt att träffa alla. Sen sov vi över hos min moster. Där fick vi en fantastisk grillmiddag, gott vin och rökig whisky, samt rabarberpaj. Galet gott.

Annars ser jag mest fram emot denna veckans fredag, med jubileum och två konserter. Kom snart!

Inga kommentarer: