måndag 26 maj 2014

jag fattar verkligen inte

Att 50% av Sveriges befolkning inte utnyttjade sin medborgerliga rätt (och förbannade skyldighet!) att rösta igår, det är inte bara sorgligt, det är helt enkelt förjävligt.
Jag förstår faktiskt inte.
Folk har dött för den här rättigheten och folk bara.. Äh, jag oooorkar inte rösta..
Det går inte att skylla på att man inte vet vad partierna står för, för det har funnits tid att ta reda på. Man måste inte kunna partiprogrammen in i minsta detalj för att ta ställning. Särskilt inte i EU-valet.

I september Sverige. Gör om, gör rätt.

2 kommentarer:

Pettiwoman sa...

Du har helt rätt. Och jag skäms över att vara en av de. Och efter resultaten skäms jag ännu mer. Lovar att rösta när det är dags igen!

Antoinette sa...

Bra där!! Hoppas fler reagerar som du :)