söndag 16 februari 2014

summering av helgen vecka 7

Söndag. Summerar helgen.
Träning och vin i fredags. Note to self; drick inte vin direkt efter ett hårt spinningpass med bara en smoothie i magen. Eller okej, drick vin, men se till att du har råd att äta nåt mer. Eller drick bara ett glas vin, inte tre.
Skönt var det i alla fall, att sitta och småsurra med vänjagintesettpålänge och bli lite lurig.

Vaknar lite lätt bakis på lördagen med bortdomnad hand, alltid när jag druckit. Väcker handen och mig själv med bananpannkaka. Kollar ikapp tv-serier, tvättar och hamnar i koma. Är egentligen bjuden på fest, men orkar inte ta mig ut i skitvädret och får lite ångest över att jag återigen missar ett tillfälle att vara social. Dock, jag var ute dagen innan och gick lite spontant på en konsert i torsdags, så helt eremitlik har jag inte blivit. Blir lite besviken på M, för att han inte vill hänga, särskilt som han dissat mig för en dejt kvällen innan. Blir lite trött på mig själv för att jag blir besviken. Bestämmer mig för att skita i det och har en ganska skön kväll själv. Äter semla och skiter i det med. Nya tag på söndagen.

Söndag, dagen idag, med rep och bodypump. Förmiddagsrep på tre, riktigt produktivt när vi väl sätter igång. Drar över dock, så jag blir sen till träningen. Får, tillsammans med några andra eftersläntrare, pikar av instruktören, blir förbannad, vilket kanske är bra för träningen. Sen går det över. Ringer M, som ringt och messat innan, men han är på väg till en annan kompis "för du svarade ju inte". Fast jag sa ju att jag skulle repa. Och träna. Som tur är är han inte min pojkvän, så jag kan även idag skita i att bli besviken eller irriterad. Fast jag blir påverkad och det stör mig. Behöver umgås lite med andra, eller kanske snarare börja dejta igen, vi har nog hängt lite för mycket på sistone. Blir nästan lite avis på "nya kompisen", fast jag egentligen vet att det inte påverkar vår relation eller vad vi har. Och mer än vad vi har vill jag ju inte ha. Men trots allt är han den av manligt kön jag träffar allra mest och är allra närmast och jag antar att det sätter sina spår trots avsaknad av kärlekskänslor... Går hem, lagar mat, badar, kollar en föreläsning på nätet och gör mig allmänt duktig.

Imorrn, ny vecka. Välkommen.

Inga kommentarer: