onsdag 5 februari 2014

som vanligt

Jag uppdaterar dåligt, men det händer ju liksom inget. Samma saker varje dag. Jobb, träning, matkoll.. Idag hade jag gått ner drygt ett kilo till, fast det var ju plus minus noll förra veckan, så det är väl ca ett halvkilo i veckan i totalen. Lite långsammare än jag skulle vilja, men fullt förståeligt, med tanke på hur verkligheten ser ut.
En bild på facebook tar sig igenom alla försvar. En vän som kämpar mot cancer. Ingen läskig eller otäck bild alls, hon är bara så fin och jag blir så förbannad. Hon kommer klara det, det är bara så, annars finns ingen rättvisa nånstans i världen. Fast det finns det ju inte, det vet jag ju redan.

Annars börjar jag bli dejtingsugen. Träffa nya människor, kanske få känna lite pirr.. Men jag väntar. Inte än, snart, men inte än.

Inga kommentarer: