lördag 6 september 2014

run run run!

Laddar för Tjejmilen. Första loppet ever (förutom ett enstaka vårrus för 10 år sen, men då visste jag inte vad jag höll på med och var helt otränad) och jag har ju fortfarande inte sprungit en hel mil. Ryggen har styrt upp sig någorlunda och jag smörjer Voltaren gel och Tigebalsam för fulla muggar, så det ska nog ordna sig. I värsta fall får jag väl gå sista biten.
Väntar på att tvätten ska torka. Jag köpte ett Tjejmilenlinne, som jag tänkte springa i, men det luktade så nytt (läs:kemikalier) att jag var tvungen att tvätta det. Nu är det en kamp mot klockan. Klockan och mitt värdelösa torkrum. Man kunde välja på rosa och orange färg på linnet. Jag valde rosa och inser nu att det var en jäkla tur. Mina löparskor är rosa och jag KAN JU INTE SPRINGA OMATCHAD herregud! Jag tror det hinner torka. Igår fixade jag en låtlista. Jag är nog så redo jag kan bli nu.
Jag hoppas jag tycker det här är roligt. Vore bra pepp inför fortsatt löpträning. Då kanske jag kan anmäla mig till ett blandat lopp nästa gång, springa och flörta, två flugor i en smäll?!  Fast då får jag nog träna lite mer. Flörtar sådär halvbra när jag är högröd i ansiktet (förutom "mustaschområdet" som alltid blir kritvitt, sjysst kontrast..) och knappt kan prata för att jag flåsar som ett ånglok. Eller att alla karlar springer ifrån mig för att jag springer i pensionärstempo.. Hm. Får fundera lite mer på just det där.
Nehej, ner i tvättstugan och kolla linnet. Håll tummarna för ett matchat lopp!

4 kommentarer:

Iamtheloveliest sa...

Vad roligt!! Lycka till!

Antoinette sa...

Tack! Linnet var torrt! :)

Kattis sa...

Heja! Med matchad outfit borde det ju inte kunna gå annat än bra. Håller tummarna! :)

Antoinette sa...

:D