söndag 28 september 2014

Livet

Söndag, igen! Det går galet fort och ändå lite långsamt, på något sätt.
Jag har tillbringat helgen tillsammans med en massa andra kvinnor. Jag har pratat, skrattat, sjungit och lärt mig. Nu är jag matt. På väg hem var det köer. När jag hamnar i köer tänker jag alltid att jag är så lyckligt lottad som slipper köra bil i Stockholmstrafiken varje dag, att jag kan ta lokaltrafiken till jobbet. Till och med cykla.
Väl hemma gick jag ut och gick, lilla rundan. Hade velat springa, men förkylningskänningar fick mig att välja den gyllene medelvägen (alternativet var att stanna i soffan) och det var nog bra, för jag blev svettig bara av att gå.
Annars är det lugnt. Det känns skönt att ha tagit beslutet att pausa dejtingen, även om jag saknar bekräftelsen från dejtingsidorna. Saknar dock inte frustrationen när det bara är tröttsamma typer som skriver. Löpningen har jag inte kommit igång med, med anledning av förkylningssymptomen, men jag har bestämt mig för att skita i socker fram till loppet. Det känns bra. Dessutom testar jag 5:2. Än så länge känns det ok. Vet inte om det gett nåt resultat än. Jobbet, då. Don't get me started. Vuxna människor.. Men det är ok just där jag är.
Det är livet, helt enkelt. Det går vidare.

1 kommentar:

A-J sa...

Vet inte hur jag kom in på det här, men detta inlägg var fint på något sätt. Lite skrämmande att "det är livet", att det är livet det vi gör, känner och upplever om dagarna. Kram!