lördag 5 oktober 2013

orken räcker inte till allt, nåt måste ta lite stryk

Och just nu är det bloggen.
Vansinnig helg. Vansinnig vecka.
Fast kul, på många sätt. Ingen tid för bloggande dock. Ingen ork att formulera ord, meningar. Det gäller att hushålla med energierna..
Hushålla med energier och att titta så där lagom långt fram, så kollen finns där utan att stressnivån går upp.
Det går ganska bra. Jag fuskar lite.
Lite hjälper det att jag lade mig före 22 söndag, måndag och tisdag.

Den här lördagen var efterlängtad, inte minst för att jag äntligen skulle få vakna utan väckarklocka. Naturligtvis vaknade jag strax efter åtta och kunde inte somna om. Jag hade drömt en sån där typisk stressdröm, att jag glömmer saker, kommer försent, missar grejer.. Det är som att stressen kommer ut där nu. Lite resfeber också, kanske.
Nåväl, även om jag vaknade tidigt så har jag en helt oplanerad lördag framför mig. Lite tvätt, lite komma-ikapp-med-inspelade-tvprogram, lite städ, lite jogg...

Min storebror by choice fyllde år igår och vi pratade när han var på väg hem från jobbet. Vad händer? frågar han och jag inser att jag... Tja. Jobbar och sjunger. Roligare än så är det inte just nu.
Jo, lite dejtar jag också. Var det nån som ärligt trodde att jag skulle låta bli innan Hawaii? Om inte annat behöver jag bekräftelsen, men han är riktigt mysig så långt. Vilket i och för sig bara är en dejt och ett otal sms. Bio på måndag. Vi får se. Han bor på fel sida av stan och har barn, men är konstnärlig och kul att prata med.

Så är det, livet just nu.

5 kommentarer:

Aurora sa...

Kul att du skriver, ha en skön lördag! KRAM!

Antoinette sa...

Tack!
Läser hela tiden, men har ingen ork att kommentera.. :)
Dags för bloggträff snart..?
Kram!!!!!!!!!

Kattis sa...

Jag vill också vara med på bloggträff! :)

Antoinette sa...

Jaaaaaaa!!!! :)

Tina sa...

Kul att du kom tillbaka :-)

Och livet måste få komma emellan ibland.

Låter skönt med lite lagom kravlös dejting.

Kram!