tisdag 14 maj 2013

Tre dagar, fyra nätter

Tre arbetsdagar.
Tre dagar, sen flyr vi landet.
Jag och den där vännen jag har, som jag mötte på ett sånt märkligt sätt och som jag vet i princip allt om och vice versa. Han som jag ibland funderat på på andra sätt, men som jag är mer säker än nånsin på att det är just vänner vi ska vara. Så skönt. Så får vi hoppas att vi är vänner efter nio dagar i Spanien också.

Min hjärna har redan tagit semester, ni vet sådär som den gör en vecka innan man ska åka. Kroppen också, för den delen. Jag är tröttare än jag varit på väldigt länge och jag verkar inte vara den enda. Är vi så svältfödda på ljus och värme att vi kroknar när den kommer?

Annars är det jag mest ser fram emot att vakna på morgonen, kanske gå ut på en powerwalk, komma tillbaka, ta en dusch och sätta mig på terrassen, i bara morgonrock, med en bok och första koppen kaffe.

Tre dagar kvar. Fyra sovningar.

2 kommentarer:

Pari sa...

Åååh mocklis dig! Jag vill också åka!

Antoinette sa...

Du får följa nästa gång;)