torsdag 9 maj 2013

så gick det

Okej, men helgen.
Tävlingen.
Vi kom tvåa. Tvåa... Eller egentligen delad förstaplats, fast med sämre poäng i den viktigaste kategorin. Bättre i den mindre viktiga, men det hjälpte ju föga.
En konstig känsla. När de ropade upp oss som tvåa blev det alldeles tyst. Ingen förstod någonting, jag tror större delen av publiken såg oss som vinnare.
Men vi vann alltså inte.
De som vann var våra goda vänner och de var fantastiska. Det var inte fel eller orättvist på något sätt, men det kändes tomt. Urladdat.
Men det gick över.
Förhoppningsvis räcker poängen till en plats i VM och jag gillar underdogkänslan. Känner mig mer hemma i den än i "vi har skithöga poäng och nu ska vi försvara dem"-känslan. Dessutom vann vi publikens pris, andra året i rad, och det betyder massor.

Idag har vi utvärderat och gjort planer för framtiden. Det känns bra. Vi är på spåret.

Sen hur jag ska hinna med nåt annat, typ dejta eller så, det vet jag inte.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Tycker ni har gjort ett grymt jobb!! Helt underbart. Grattis! Kram!

Antoinette sa...

Tack!!!! :)

Aurora sa...

Grattis!!!

Antoinette sa...

Tack!
Hörde precis att vi blev nedpetade ett steg... Nu ligger vi trea. Ojoj, veckan blir pirrig...

Pari sa...

Spännande! Gillar verkligen din inställning. Heja heja!

Antoinette sa...

Klart man vill vinna, men på det här sättet har vi eg ett bättre utgångsläge.. :)
Och efter analys och genomgång av det vi gjorde så vet vi att vi har mer i oss. Det gäller "bara" att samla de där jäkla energierna... :)