onsdag 23 april 2014

to be two

Seriöst.
Just nu vill jag bara träffa nån, bo i ett hus och leva lycklig i alla mina dagar.
Ok, lägenhet går bra, om den är stor och ljus. Och han måste vara musikalisk och attrahera mig, men annars skiter jag i vilket.
Jag gillar verkligen inte dejtingsajterna, de är ytliga och jag blir ytlig, men jag vet inte riktigt vart jag annars ska hitta nån? Jag har aldrig varit typen som raggar på krogen och det känns ju hyfsat patetiskt att börja göra det vid 40..
Förresten, dejtingsajterna funkar ännu sämre nu när jag fyllt. Har märkbart färre besök på sidan.

Äsch, jag känner ju verkligen att jag är redo att träffa nån nu. Att ha ett funktionellt förhållande istället för ett dysfunktionellt. Nån att teama med. Kom igen nu livet, leverera! Jag försöker ju!

3 kommentarer:

Iamtheloveliest sa...

Jag förstår dig! Är precis i samma sits! Hade däremot en kund idag som skulle gifta sig som hade träffat honom via nätet.. Det finns hopp!!

Anonym sa...

Dejtingsajterna suger rejält. Bara idioter och analfabeter. Nu är inte jag speciellt aktiv men givetvis blir man ytlig. Så ytlig är jag inte irl, inte alls. Men vilket är alternativet? Ingen aning och kommer du på något så hojta till. Vill snart också ha nåt vettigt och inte massa kk och svammel.

Tina sa...

Byt dejtingsite! Jag känner också igen mig och var i exakt samma sits för ett år sedan. På MP dök den ena strulpellen efter den andra upp och många av killarna var exakt desamma som 2008 som var förra gången jag hade varit ute och dejtat. De använde tomm samma bild fortfarande....

Så jag frågade alla jag träffade på som mött sin partner på nätet vilken site de använt. Och förra året vaar ivf eDarling bra. Men dyr. Om man inte var smart nog att regga en profil och sedan invänta de fina medlemspriserna som kommer efter ett tag.

Nåväl, han var väl värd de 1500 kronorna tre månaders medlemsskap kostade :-)

Resan dit gick visserligen via att jag en period verkligen tvivlade på eDarling för det fanns många 'gubbar' på 50+ där. Medelåldern var hög. Men överlag var 'brevkompisarna' mer seriösa i sin framtoning. Jag vet att det är en generalisering men jag upplever att både Match och MP är mer 'lekstuga'. Det passade inte mig som faktiskt var både seriös och ambitiös i mitt dejtande :-)