måndag 25 november 2013

jobb

Det där jobbet.
Att dag efter dag, vecka efter vecka, komma dit och mötas av att kollegor är sjuka, vilket gör att alla förutsättningar att få nåt vettigt gjort kastas omkull. Jag är trött på det. Det är kul att jobba i team, men inte när man aldrig nånsin hinner prata. Det blir inte så mycket teamwork då. Mycket gnäll är det också, som det blir när man är trött. Tendenser att ta saker personligt, som egentligen bara hör till jobbet. Jag vet, jag hamnar lätt där själv, fast jag är bättre nu på att nyansera nu, att hitta tillbaka.

Jag ska göra upp en strategi, det är min plan. En strategi och målbilder. Om ett halvår har jag ett nytt jobb.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Know the feeling. Samma problem här på jobbet... kram!

Antoinette sa...

Får nog bli julens projekt.. Många lediga dagar, fast jag ska jobba de svarta, så jag åker ändå inte bort..